از اول هم نیاز نبود

             

 

                             بندرعباس - خیابان مدرس (شهناز) - دیماه ۱۳۸۵

                                فاصله از شهرداری مرکزی : حدود ۵۰۰ متر

 

            

                                          همان نقطه - چند روز بعد

تذکری دوستانه به یک همکار مطبوعاتی

سرمقاله (یادداشت سردبیر) نشریه محلی دریا شماره 398 دوشنبه 25 دیماه 1385 به قلم سردبیر محترم نشریه سرکار خانم مسلم زاده و با تیتر رواج فرهنگ قرآنی درجامعه به رشته تحریر درآمده است.ابتدا لازم می دانم از حسن نظر ایشان جهت انتخاب این موضوع و به خاطر قلم شیوایشان تمجید و تقدیر نمایم. اما نکته ای در مورد یکی از جملات به کار برده شده توسط ایشان باعث شد تا تذکری دوستانه ودلسوزانه را مطرح نمایم .

                                

دریا

                                            اصل مقاله

ایشان جمله ای را اینچنین نوشته اند: (( قرآن کتاب مقدس و آسمانی مسلمانان بوده که می توان گفت تحریف نشده و ... )). به نظر من عبارت می توان گفت که القاء کننده تردید و عدم قطعیت است، برای یک موضوع قطعی و مسلم (عدم تحریف قرآن) که دوست و دشمن در مورد آن اتفاق نظر دارند، چندان مناسب نیست. و بهتر بود به جای آن از عباراتی نظیر قطعا ، بی شک و ... استفاده می شد. در این صورت با آیه شریفه (( انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون)) مبنی بر عدم تحریف قرآن نیز، همخوانی بیشتری داشت.

به عنوان عضو کوچکی از  اهالی مطبوعات استان برای ایشان و کلیه اهالی قلم استان آرزوی موفقیت می کنم.

                                                   

کُلگِر به آب انداخته شد

مدتی بود که به فکر ایجاد یک وبلاگ بودم. اما بنا به دلایلی این کار را به تعویق می انداختم. چون می خواستم این کار را با بررسی کامل و به نحو شایسته ای انجام دهم.مهمترین موردی که مد نظرم بود انتخاب اسم مناسب بود دوست داشتم اسمی را برای وبلاگم انتخاب کنم که زیبـا کوتاه با معنی و ترجیحا بومی باشد.

بالاخره پس از مدتی فکر کردن کلگر را انتخاب کردم. کلگر در گویش محلی بندرعباس به یک وسیله صیادی اطلاق می شود که تقریبا شبیه قفس است و صید پس از ورود از دهانه کوچک آن به دام می افتد (همان گرگور در زبان فارسی)

 

                               

کلگر

                                             

                                                      عکس : هرمزگان.نت

علت انتخاب این اسم علاوه بر موارد فوق این بود که در واقع وبلاگ را به کلگر و افکار پراکنده خودم را به ماهی تشبیه کرده ام و البته دریا هم که همان فضای مجازی اینترنت است. امید وارم بتوانم صیاد خوبی باشم. جا دارد که از دوست بسیار عزیزم چوک لنگه به خاطر حمایتهایش در ایجاد این وبلاگ تشکر کنم.

با لطف خدای مهربان و با توکل به او و استعانت از درگاهش کلگر خود را به آب می اندازم.