گام دوم برای تاسیس انجمن

همانطور که در پست قبلی وعده داده بودم در این پست می خواهم نظرات دوستان را جمع بندی و نتیجه گیری کنم. قبل از هر چیز لازم می دانم که از همه عزیزانی که با نظراتشان حمایت خود را ازاین اقدام اعلام نمودند تشکر کنم.

با بررسی کامنتها (تا لحظه نگارش این پست) مشخص شد که خوشبختانه این طرح بدون داشتن مخالف مورد اجماع همه دوستان است.برخی دوستان نظرات و پیشنهادات کاربردی و راهبردی خوبی داشتند در اینجا (به ترتیب درج) به بررسی آنها می پردازم:

بندرجاسک:

سلام. پیشنهاد خوبیه ولی بسیاری از وبلاگ نویسان بزرگ و مطرح به دلایلی نمی خواهند که شناسائی بشن و این را هم باید بگم که انجمنی بدون حضور این عزیزان نمیتونه پیشرفت کنه. ابتدا باید با وبلاگ نویسان مشورت کینم و نظر اونا در این مورد بپرسیم و نه تنها وبلاگ نویسان بزرگ بلکه با بیشتر وبلاگ نویسان هرمزگانی باید مذاکره کرد. اگه این امر محقق بشه وبلاگ نویسان هرمزگانی را میتوانیم بر بام وبلاگ نویسان جنوب و حتی ایران بینیم.
به امید این روز
منتظر پیشنهادات دیگر دوستانخواهم بود.
موفق باشی

ایشان به دو نکته مهم اشاره نموده اند:

۱- اینکه برخی از بلاگرها ممکن است نخواهند شناخته شوند که دراین مورد بنده با جناب صابری (پاسخی که به جناب بادروج دادند) هم عقیده هستم.

۲- مشورت با بلاگرها که در واقع مطرح کردن موضوع توسط بنده به همین خاطر بود

کامیرا:

سید جلال عزیز،

ایده بسیار به جا و مفیدی است. اما جالب است بدانید این ایده چهار سال پیش به ذهن من و سیاورشان و چند وبلاگ نویس دیگر که در آن زمان فعال بودند رسید. آن موقع جلساتی برگزار کردیم و هسته اولیه گروه را شکل دادیم و اهدافی را هم تعیین کردیم، یک وبلاگ گروهی تشکیل دادیم و شروع کردیم به نوشتن که هنوز هم آرشیو آن موجود است! اما به دلایلی از ادامه کار باز ماندیم، که شاید یکی از مهمترین آنها کم بودن افراد و عدم اتحاد کافی بود.

در هر حال، از آن زمان تا کنون همیشه منتظر فرصتی بودم که این ایده را مطرح کنم و خوشحالم که شما پا پیش گذاشته اید. الان دنیای وبلاگ نویسی در هرمزگان، دوره جدیدی را می گذراند. باید نظر دیگران را هم جویا شد. من به این نوشته در بندرعباس سیتی لینک دادم.
 
با دیدن این کامنت بسیار خوشحال شدم از اینکه این کار می تواند با پشتوانه تجربه این عزیزان بهتر و مطمئن تر انجام گیرد.قطعا آرشیو مذکور و تجربه ایشان بسیار راهگشا خواهد بود.
 
 
ما شاالله هوز نیومده فکرهای جالبی به ذهنت میرسه.
کاملا موافقم اما برای متینگ ما که بیرون از بندرعباس هستیم مشکل داریم. به هر حال یه فکری هم باید برای ما کنید.
در ضمن اگر NGO باشه خیلی خوبه گروه انسجام بهتری میگیره و متینگها هم باید حتما موضوع خاصی داشته باشه تا حول همان محور بحث بشه نه با شوخی و مسخره
 
به هر حال برای این مشکل قطعا راه حلی وجود دارد که می توان در فرصت مناصب روی آن بحث کرد شاید بتوان گاهی متینگها را در مناطق برگزار کرد.
 
 
با سلام خدمت سید جلال گرامی

فکر نیکوی دارید  ،  اما در جامعه ما  متاسفانه  نیکو اندیشدن هم می تواند  جرمی باشد  . ایجاد  سازمان غیر دولتی که بتواند از  منافع   و حقوق بلاگ نویسها ی هرمزگانی  دفاع نماید ، نیاز به بستری دارد که در ان  این نهاد بتواند  حرکت کند و تاثیر گذار باشد . ایا در شرایط امروز  هرمزگان و کلا ایران چنین شرایطی محیاء است ؟  
کانون نویسندگان  ایران با سالها فعالیت فرهنگی  ،  چند سال است که دنبال مجوز برای برگذاری  یک  جلسه است  ، ولی موفق نمی شود .
تشکیل  نهاد ، تشکل ، انجمن و ..... کار راحتی است  ، اگر صرفا  بحواهد بر روی کاغذ بماند  !
راستی چرا ماها  به بلاگ نویسی  رو اورده ایم ؟  چرا هر کدام از ما دارای هویت  مجازی هستیم ؟  
مگر شرایت این را تحمیل نکرده ؟   ایا شرایت برای ورود به دنیای واقعی  با ادمهای واقعی  مهیا  شده است ؟ از طرفی
متاسفانه  اینقدر  کارهای نیمه تمام  و موقت  در پرونده  فعلیتهایمان داریم که  برای حرکتی تازه نیاز به  شجاعت و اراده قوی  می باشد .

 بعنوان عضو کوچکی  از بلاگنویسان  هرمزگانی  ، خواسته من هم   جمع شدن ، همفکری  همراهی همدلی و ایجاد فضای که بتوانیم  تاثیر گذار باشیم  ، می باشد   .  

ایشان نکات قابل تاملی را مطرح نموده اند اما مهمترین نکته به نظر من این جمله ایشان است که (( برای حرکتی تازه نیاز به  شجاعت و اراده قوی  می باشد .))

 جلال:

سلام سیدجان فکر خوبیست اما شاید اشکالاتی هم داشته باشد اشکالش آنکه اگر قرار باشد افراد شناخته شده و معرفی شوند طبق فرهنگ جا افتاده در کشور اسلامی مان همه به خودسانسوری روی بیاورند و نتوانند حرف دلشان را بگویند. باز هر چه نظر شما باشد ما حرفی نداریم

خوب در این مورد دوستان می توانند یک یا چند وبلاگ با شخصیت غیر واقعی و با نام مستعار داشته باشند.هرچند که حمایتهای انجمن می تواند تاحدودی این احساس را کمرنگ کند.
 
 
با سلام ایده جالبی است بشرطیکه ما بلوچستانیها را نیز با خود شریک نماییید. پیروز باشید
 
امیدوارم دوستان بلوچ هم بتوانند مستقلا این کار را انجام دهند. شاید بتوان در صورت پیش بینی در اساسنامه سایر بلاگرها را به عنوان عضو افتخاری پذیرفت
 
 
سلام سید جان
پیشنهاد شما خوب و باارزشه اما
تاسیس تشکلهای غیر دولتی ساده ست و دولت هم از خدا میخواد این تشکلها شکل بگیره و بیشتر بشه که البته جای بحث اون اینجا نیست.
اگر این پیشنهاد ارزشمند شما به سرانجام برسه یک تحول عظیم و یک انقلاب رو در وبلاگ نویسی هرمزگان شاهد خواهیم بود ولی باید از کسانی در این امر استفاده شود که  بتوانند تا آخرش این راه رو ادامه بدن و توانایی این کارو داشته باشن به نظر من شروع یه کار بسیار ساده تر از ادامه اونه همانطور که شما هم میدونید انقلاب کردن سخته ولی نگه داشتن اون به مراتب سختر خواهد بود. من پیشنهاد میکنم تمام جوانب این کار بررسی بشه که اونم میسر نخواهد شد مگر با یک قرار ملاقات و جلسه حضوری بین یه تعدادی از بچه های وبلاگ نویس در خصوص صحبت فرزاد عزیز هم اینو بگم مطمئن باش اگه این انجمن شکل بگیره و راهشو پیدا کنه تمامی بزرگان وبلاگ نویس هم به این انجمن خواهند پیوست پس باید در ابتدا حقانیت انجمن بر همه به اثبات برسه بعدش همه چیز راهه خودشه پیدا میکنه.
من شخصا همجوره در خدمتم سید بزرگوار
موفق باشید وپایدار
  

ایشان ضمن اشاره به نکاتی مهم و ارائه پاسخ به برخی ابهامات پیشنهاد یک جلسه حضوری را داده اند

دیوان:

با سلام خدمت برادر بزرگوار
فکر بسیار خوب و پسندیده ای می باشد. انشاء الله که در این راه موفق و موید باشید. اینجانب به نوبه خود در خدمت تشکل می باشم. اما نکته ای که در اینجا ممکن است به انسجام تشکل خدشه وارد کند پراکندگی مکانی در استان می باشد. اگر امکان داشته باشد برای هر شهرستان تشکلی ایجاد نموده و نمایندگان آن تشکلها ، تشکلی استانی تشکیل نمایند . در این حالت حلقه محکم تری بوجود خواهد آمد . به امید موفقیت شما
 
 
در پاسخ به این عزیز باید عرض کنم که این پیشنهاد به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد بلاگرها در بسیاری از مناطق (لا اقل در حال حاضر) امکان پذیر نیست ضمن اینکه ممکن است موجب کاهش همبستگی و انسجام شود. لذا به نظرم ایجاد یک تشکل در مرکز استان  و همکاری و ارتباط با عزیزان ساکن در مناطق امکان پذیرتر است
 
 
باسلام
پیشنهاد خوبی است منتها همت دوستان ساکن در مرکز استان را بیشتر می طلبد...... چون ما شهرستانی ها در مرحله تاسیس واخذ مجوز و ثبت آن عملا نمی توانیم همکاری کنیم ولی در مرحله تعمیق و استمرار فعالیت آن در خدمت هستیم.....ضمنا صحبت های جناب صابری هم قابل تامل بوده من آن را تایید می کنم.

با نظر ایشان موافقم.به نظر بنده اگر هیئت موسس از بندرعباس باشند سرعت طی شدن مراحل اداری و قانونی ثبت تشکل بیشتر خواهد شد اما پس از تاسیس می توان از حضور سایر دوستان به نحو مطلوبی استفاده نمود.

آقا معلم:

خوبه..م هستم . اما موضوعی بندر جاسک عنوان کرده رو نباید از نظر دور داشت....
اما من که گاو پیشونی سفیدم!
اما باز هم احتیاط باید کرد.....این روز ها وبلاگ هم سیاسی شده....! مثل خیلی چیزای دیگه که ربطی به سیاست ندارن اما سیاسی شدن!..........

طبق قانون موسسات غیر دولتی حق هیچ گونه فعالیت سیاسی ندارند و این فعالیتها باید درقالب احزاب صورت پذیرد.تشکل مورد بحث یک تشکل صنفی است به قصد حمایت از بلاگرهای استان و فراهم نمودن زمینه رشد آنها 

مهدی:

سلام...پیشنهاد خوبیه ولی از کجا باید شروع کرد...
 
واقعا از کجا باید شروع کرد؟
خوشبختانه با توجه به کامنت کامیرای عزیز این کار از مدتها قبل شروع شده که با توجه با برخی مسائل تاکنون امکان اجرای آن وجود نداشته است. حال که شرایط مهیا است فکر می کنم اگر ادامه کار را به ایشان و سیاورشن عزیز بسپاریم با توجه به تجربه بیشتر و مسیری که قبلا پیموده اند بهتر به نتیجه برسیم.لذا از این دو عزیز خواهش می کنم از اینجا به بعد سکان را به دست گرفته و ما را به ساحل هدف (تاسیس تشکل) برسانند. پیشنهاد بنده هم یک جلسه حضوری است .
در پایان بازهم از همه عزیزان به خاطر همراهیشان تشکر می کنم.

 

نظرات 23 + ارسال نظر
رامی شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 00:52 http://www.dehtal-city.blogsky.com

سلام بر سید بزرگوار...
بی صبرانه منتظر نتیجه این بحث بودم...
سید جان به نظر بنده هم شما و هم کامیرا و هم دوست بزرگوار سیاورشن عزیز و همه ما بلاگر های هرمزگانی باید دست در دست هم بدیم و این امر رو به سر مقصد که همان تاسیس انجمنه برسونیم.
ولی چشم امید همه بلاگر ها به شما و سیاورشن و کامیراست. تجربیات شما خیلی در جهت هموار کردن این راه میتونه مفید باشه .
سید جان پس از الان سکان در دست شما سه دوست عزیزه...
بنده حقیر وبقیه بلاگر ها هم هر کدام به نوبه خود هر کمکی از دستمان برآید در خدمتیم تا این امر رو به ساحل هدف برسونیم.
به امید موفقیت...

سلام
ممنونم از لطفت.
به هر حال این یک کار گروهی است و همونطوری که شما فرمودی باید همه دست به دست هم بدیم. من هر کاری از دستم بر بیاد دریغ نخواهم کرد.

کامیرا شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:24 http://bandarabbascity.blogsky.com

در پست جدیدی که در ۴۸ ساعت آینده خواهم نوشت به این موضوع خواهم پرداخت.

سلام
ان شاء الله
و ممنونم که پذیرفتی. می تونی روی من هم حساب کنی.

محمد بلوچ شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 19:06 http://www.baloch4.mihanblog.com

سلام انشاالله موفق باشید.

جلال شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 22:25 http://www.taftan2.blogfa.com

سلام ممنون که خبرم نمودی سید عزیز مطالب را خواندم خیلی خوب است از دست ما هر چه بر آید کوتاهی نخواهیم کرد. پیروز و سربلند باشید

پرنسس شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 23:39 http://www.eshtebahezanan.blogfa.com

سلام
امیدوارم همه در این کشتی دوست ومتحد باشند...
پایدار باشی

روشینا شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 23:55 http://teytakh.blogfa.com/

سلام / با آرزوی موفقیت برای گروه موسس / منتظر خبرهای جدیدتر هستیم .

شهرام یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:10 http://www.shahramclub.blogsky.com

سید جلال به نظر من هم باید از تجربه کامیرا و سیاورشن استفاده کرد

لیدا یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:46 http://eshaghmusic.blogfa.com

وبلاگ دوستدارا اسحاق احمدی آپدیت شد

آهنگ محبوب کاری از محمد رضا گلزار

مهدی صابری یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:51 http://lengehkarate.blogfa.com/

سلام به سید عزیز و تمام وبلاگ نویسهای محترم هرمزگانی

جمع بندیها و ارایه نظر توسط حضرتعالی درخور تحسین است.
خوشبختانه شما در این امر اهتمام دارید و مطمئنا میتوانید موفق شوید. از ظواهر امر هم پیداست که همگی دوستان علاقه خود را نسبت به تشکیل NGO اعلام داشتند.

پس چند نکته مهم را باید در ابتدا مد نظر قرار داد :

۱- در ابتدا که مهمترین قسمت این برنامه هم هست اهداف انجمن ،راهکارها،چگونگی ارتباط با یکدیگر،چگونگی پیگیری این قضیه باید مشخص شود که قبلا هم عرض کردم این مسائل فقط در جلسات قابل بحث خواهد بود.

۲- معرفی افراد موسس که بهتر است از نفراتی استفاده شود که بندرعباس سکونت دارند که خانم قاسمی و شما هم ذکر کردید.

۳- اگر بتوانم شاخه ها وکمیته های مختلف در زیر مجموعه این تشکل قرار دهیم بسیار عالی خواهد بود بعنوان مثال عکاسان یک شاخه را تشکیل دهند ورزشی نویسان یک شاخه و دوستانی که در مورد هنر مینویسند یک شاخه و .... که در مجموع هدف تمامی آنها به پرداختن به مسایل اجتماعی استان میباشد.

- شخصا به تاسیس این تشکل خوشبین هستم چرا که افرادی صاحب قلم و صاحب اندیشه در بین وبلاگ نویسهای استانمان زیاد داریم و میتوانیم از تجربیات سرکار خانم قاسمی که در حال حاضر تشکل ایشان جزء بهترین های کشور هستند وهمچنین کامیراو فرزاد عزیز و بزرگواری چون سیاورشن وحتی خود شما که دارای افکاری ناب هستید و دیگر دوستان که نظراتی ارزشمند ارائه کرده بودند استفاده کرد و میتوان این تشکل را بعنوان یکی از قوی ترین وموثرترین تشکلها استان مطرح کرد.

برایتان آرزوی موفقیت میکنم.
موفق باشید و پایدار.

چوک سورو یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:36 http://suru.blogsky.com

با سلام خدمت سید جلال گرامی و تمامی هرمزگانیهای که می خواهند با خرد جمعی ، گامی بردارند در جهت انسجام بیشتر و رسیدن به خواسته هایشان .
امیدوارم که این حرکت شما عزیزان ، در راستای ایجاد یک نهاد صنفی که بتواند کمکی باشد برای بلاگرهای هرمزگانی ، موفق باشد .
به نظر من حتی مطرح کردن لزوم یک حرکت جمعی ،( در این زمانه که هرکس ساز خود میزند و از کار جمعی فرار می کند ) خود گام مثبتی بود .
برای همگی شما ارزوی موفقیت و سر بلندی می کنم
با هم و با خرد جمعی در حهت ایجاد هرمزگانی اباد !

دیوان یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:54 http://www.khashmeh.parsiblog.com

با سلام خدمت سید بزرگوار
انشاءالله که در این کار موفق و موید باشید. حیف که از مرکز استان بسیار دورم . از بعد معنوی دعا می کنم که به سر منزل هدف خود به بهترین نحو نائل گردید.

خلفان یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 18:44 http://khalfan.parsiblog.com

سلام.
ما کوچکترا با شما بزرگان همگام هستیم.
موفق باشید.

بندرجاسک یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 20:23 http://www.jaski.ir

در مورد نظرم به جای بادروج نوشتین صابری. اشکال نداره مهم اینه که نظرات را نقد کردین.
یکی از دغدغه های ما بلاگ نویسان اینه که در دام سیاست و سیاسی بازی نیفتیم و اگر افتادیم زود خود را ازش جدا کنیم. من تجربه بلاگ خبری و سیاسی را داشتم...
موفق و موئید باشید

سلام
در این موردی که می فرمایید منظورم این بود که بنده با پاسخی که جناب صابری به شما دادند موافقم. شاید سبک نگارشم این شبهه را به وجود آورده است.

چوک سورو یکشنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 22:17 http://suru.blogsky.com

سلام سید
با مطلبی در باره چنگ به روزم

یونس دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 17:46 http://rooydarir.blogfa.com

سلام
امروز و فردا نه باید شروع کنیم. دست در دست شما می آیم.

ابوعامر چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 08:52 http://www.bidary.com

سلام سید جان
من امروز اولین باره که به وبلاگت میام
می خواستم فقط بگم خوشحال شدم
از اینکه پیشنهاد می دید
چون الان همین پیشنهاد دادن هم شجاعت می خواد

دختر رویدری چهارشنبه 5 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:33 http://2khtarrooydre.blogfa.com/

سلام سلام
خسته نباشید
تشکر از زحمات شما
منو بی خبر نزارین !!!!!
موفق باشید
در پناه حق .

موسا پنج‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:14 http://zehneziba.blogsky.com/

سلام
همراهتان هستیم ...

راضیه شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 19:39 http://razieh1982.blogfa.com/

تازه این مطلب شما رو خوندم. فکر کنم کار بسیار خوبی باشه تشکیل یک انجمن که بتوان در آن با نوشته ها و کارهای دیگر عزیزان آشنا شد. می تواند یک شروع خیلی خوب باشد.

مهدی چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 03:48 http://www.studio-mehdi.blogfa.com

با عرض سلام
من کوچیکتر از اونیم که بخوام در این جمع حرفی بزنم
چون تا حالا یه وبلاگ واسه شهرم واسه زندگیم واسه عشقم
ندارم وحتی در وبلاگام یه مطلبی هم در این رابطه ننوشتم ولی میگم منم هستم تا آخرش با تمامی مشکلات

منم با این که یه کار گروهییه موافقم ومیتونیم بجز وبلاگهای شخصی یه وبلاگ گروهی هم داشته باشیم
و میتونیم بعد از تاسیس این انجمن او نو به ثبت برسونیم به
نام انجمن وبلاگ نویسان جوان هرمزگان

ساقی دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 22:32 http://www.padarmadar.blogfa.com

باتشکر از شما که به وبلاگ خودتان سر زدید اگر کلیپ هم در وبلاگتان باشد وبلاگ شما بی نقس می شود

فاطمه یکشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 17:48

سلام
من امروز داشتم وبلاگ های هرمزگانی رو تو گوگل سرچ میکردم که به اینجا رسیدم.
خیلی خوشحال شدم از اینکه دیدم بلاخره میخواد انجمنی برای وبلاگ نویسان هرمزگانی شکل بگیره
موفق باشید منم اگه کاری از دستم بر بیاد دریغ نمیکنم

محسن از بندرخمیر پنج‌شنبه 29 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 03:56

کار جالبیه دوست عزیز جناب سید در شهر ما نیز یک NGO هست و اماده همکاری هستیم دست مریزاد خدا قوت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد